Eid Ul Fitr in Dubai, 1st Syawal

September 27, 2009






Tak kira la korang nak cakap ape pun, aku tak kisah. Aku update gak blog yang dah lama bersarang nih. Raya tahun ni celebrate kat Dubai as you all know. Tak kurang meriahnya, sebab ramai Malaysian yang tak balik.

Aku ngan Fadzil tido kul 3 pagi masak rendang, kuah kacang, nasi himpit. Tradisi kan..? So aku buat semua. Dah lama tak buat benda2 nih, so call ibunda tercinta la dulu, refer balik nak confirm betul tak cara masaknye.. resipi ade tertempek dalam kepala ni, just nak make sure cara nak melempar tu betul. Hihihi.. thanks bonda! (Tak sabar nak tunggu u all datang.)

Alhamdulillah, jadi tau rendang aku! Rendang daging + paru + limpa, aku buat negoghi sembilan nyo style. Buh cili api banyak-banyak.. laki aku kepedasan makan tapi tak mau berhenti. Hehehe.. amik ko!

Besides that masak jugak ayam balik untuk budak-budak. (macam ramai padahal Tini je, pastu babah Tini tumpang sekaki)

Aku pack lauk-lauk ni untuk di bawak berkunjung umah kengkawan. Tradisi jugak ni.

Pagi raya biasa la, pakai baju cantik, salam mintak maaf "boo, hoo!" nangis pastu terus g beraya ke Konsulat. Actually solat raya semua kat sana. Sempat jugak jumpa kengkawan, gelak-gelak, salam-salam dan borak-borak. 1st time I met Syigim in person. klu tak online jer..yay, nice meeting you Syigim.

Afterwards, posing-posing amik gamba. Ingat nak amik gamba depan rumah sebelum pegi konsulat tapi dah lambat, dah tak sempat nak posing lagi dengan Falisha yang dah makin tak reti diam. Huh! Letih sungguh.

Program diteruskan dengan jalan-jalan raya ke rumah En.Khalbi, lepas tu umah Zamzuri dan Lily, umah Wak nasrol dan Zaiy and last but not least, rumah En.Nizar (boss abang pyt). Letihnya. Tanpa membuang masa lepas raya umah diorg ni balik le umah sendiri, solat pastu semua pengsan depan TV tak sedar apa. Kena rehat, sebb budak-budak dah penat dan malam tu nak pegi rumah En.Amran dan Fida.

Hmm.. camtulah gamaknya raya kitaorg kat sini. Meriah jugakkan? Rindu jugak dengan semua orang kat Malaysia, tapi takpe tahun depan kitaorg balik cuma tak sure la balik raya atau tidak.

Ok, ciao!

1 comment:

  1. fairus..

    terima kasih sudi dtg rumah fida hari tu :)

    ReplyDelete

Say Something